Welcome, Guest. Please Login or Register
Choose Language:
SlotRacersLeuven Forum
12.12.19 at 10:51:29
Home Help Search Login Register


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
(Read 599 times)
michel
God Member
*****
Offline

SRLwould be Racer!
Posts: 2723
Bertem
Gender: male
reglement TOCA
01.01.18 at 20:20:57
 


DRAFT 3.0 - Tim De Pooter

Principe
TOCA, gekend als het Touring Car kampioenschap.
Een klasse gericht op het racen met toerwagens in de brede zin van het woord (dwz: racewagens gebaseerd op een productiewagen met minimum 4 zitplaatsen)

Toegelaten wagens
Alle wagens van 1986 tot heden, gebaseerd op een 4-zitter (GEEN 2+2 genre Porsche 911), die een effectieve productiewagen is/was. Alle koetswerk varianten toegestaan, cabrio’s, roadsters en pick-ups uitgezonderd. Zowel toerwagens als rallywagens komen in aanmerking.
NASCARS & Group 5 silhouettes niet toegelaten.

Algemeen
Alle deelnemende wagens dienen ten allen tijde een realistisch uiterlijk te bewaren.
Dat betekent dat alle spoilers, splitters, zijlijsten en/of diffusors die op de originele wagen aanwezig zijn, aanwezig moeten zijn bij de start van de wedstrijd.
Indien van toepassing moet de wagen ten allen tijde voorzien zijn van voorspoiler en diffustor. Achterspoilers dienen stevig gemonteerd te worden en aanwezig bij de start.
(indien een achterspoiler onverhoopt toch los komt, dient deze bij de volgende wedstrijd opnieuw bevestigd te zijn, voor zover de body hierdoor niet te licht blijkt bij de TC)
De wagens dienen ook steeds van 4 matchende inserts voorzien te zijn.
Behalve met de sleperschoen en de banden mag de wagen de baan niet raken.

Maten en gewichten:
●      25 gr. minimum gewicht body (exclusief schroeven)
Let op: indien de achterspoiler los komt of afbreekt tijdens de wedstrijd, dient het minimum kapgewicht gehandhaafd te blijven!
●      95 gr. minimum gewicht chassis + body (inclusief schroeven)
●      62mm maximum breedte van de body
●      60 mm maximum spoorbreedte vooraan + achteraan
Gemeten over banden EN velgen, banden en velgen moeten van bovenaf gezien bedekt zijn door de body
●      Minimum diameter voorwielen 16mm
●      Minimum breedte voorbanden 8mm
●      Maximum breedte achterwielen 10mm
●      Minimum bodemspeling rondom onder chassis en body: 1mm gemeten op techblok






Body:
●      Bevestiging chassis vrije keuze (schroeven/clips/…)
●      Interieur uitvoering vrij (interieur dient alle sponningen te bedekken, dwz volledig dicht zijn langs onder bekeken, van ondoorzichtig materiaal en dient minimum te bevatten: dashboard, stuurwiel, buste van piloot + helm, stoel)
●      Aanpassingen wielkasten toegelaten teneinde de plaatsing en vrije gang van de wielen te vergemakkelijken (let op realistisch uiterlijk - geen hotrod toestanden!!!)
●      Een flexibele bevestiging van de achterspoiler is aan te raden (dmv mouche steunen, veerstaal draad of lexaan steuntjes) doch niet verplicht (bevestiging)
●      Bodies die niet voldoen aan het minimum gewicht, dienen op gewicht gebracht te worden dmv lood/gewicht op het hoogst bereikbare punt, dat betekent onder het interieur of onder het dashboard.

Chassis:
●      Chassis keuze vrij - origineel/PCR/3DP/HRS-HRS2 (hard plastic materiaal)
●      Motormount inline uit het gamma van Slot It (CH48 (0,0mm), CH114 (0,5mm) of CH49b (1,0mm))
●      Schroeven keuze vrij binnen het Slot It gamma
●      Vering niet toegelaten (noch dmv veertjes, noch dmv magneten)
●      Slepers keuze vrij
●      Sleperschoen keuze vrij
●      Motor: de goedgekeurde NSR Baby King met merkteken van SRL
●      Pinion: Slot It 10T inline (5,5mm)
●      Kroonwiel Slot It 26T (dit is ofwel het blauwe voor de 0,0 en 0,5mm offset ofwel het witte 26T voor de 1mm offset motorsteunen)
●      Slot it assen voor en achter (volle stalen assen, geen holle of carbon assen)
●      Slot It volle velgen rondom, keuze tussen 15,8mm, 16,5mm of 17,3mm
●      Velgmaat vooraan moet gelijk zijn aan de velgmaat achteraan
●      Voorbanden vrij, mogen geschuurd en verhard worden met secondelijm of nagellak
●      Achterbanden: Slot-it P6 compound in 18*10 (PT1207) of 19*10 (PT24)
ACHTERBANDEN MOGEN NIET GELIJMD EN/OF BEHANDELD WORDEN MET ENIG ANDER PRODUCT DAN WASBENZINE/ZIPPO OF TAPE VOOR DE WEDSTRIJD.
Er wordt gestart met nieuwe banden die licht opgeschuurd mogen worden teneinde gietnaden en bramen weg te halen onder toezicht van de TC
Na de wedstrijd worden de velgen+banden van elk deelnemend voertuig in bewaring genomen bij de wedstrijdleiding. (systeem zoals bij de Sport Proto)
●      identieke inserts (design) rondom zijn verplicht
(dwz: originele plastic wielen afgedraaid, inserts of photo etch)
●      Lood leggen toegestaan op de bovenzijde van het chassis (vastkleven!)
Back to top
 

A good friend will bail you out of jail....A very good friend will be sitting there besides you saying "Damn, that was fun" !!!
michel  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print