Welcome, Guest. Please Login or Register
Choose Language:
SlotRacersLeuven Forum
12.12.19 at 10:53:14
Home Help Search Login Register

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
(Read 475 times)
Bart Loomans
Senior Member

SRL Racer!

TOCA 2018
19.08.17 at 14:52:37

Willem had gisteren een zeer goed idee om een topic te starten ivm de nieuwe klasse 'TOCA' ....dus bij deze ......

We zijn nu al enkele weken aan het testen met deze wagens en wat zijn de min en pluspunten/opmerkingen ivm dit voor iedereen?

Ik persoonlijk vind het een zeer goed idee, leuke wagens, gaat een spannende race worden, dit zijn mijn persoonlijke opmerkingen na wat testen:

Het idee van niet gekleefde banden is niet zo goed (op 16.5mm komen de banden ervan af (niet altijd maar de kans is er en met een kampioenschap zonder scrap optie is zelfs een kleine kans al teveel), alleen op 17,3mm niet..

Het dynamische aspect van de carrosserie tov de grond is ook wat minder (ik persoonlijk zou het op een statische controle houden bij de keuring)

De max breedte van 62mm voor de body zou ik willen voorstellen om die te veranderen naar 63mm (dan is er veel meer keuze in body's en zeker rally modellen) anders moet er 1mm van een nieuwe kap worden verwijderd en dat is toch wel wat zonde (niet alle deelmemers of eventuele nieuwe leden gaan direct met een vijl of dremel er willen invliegen, terwijl dit eigenlijk niets doet aan de baanligging, alleen de spoorbreedte achteraan van max 60mm wel.

Dit alles 'just my 2 cents"  Cool
Back to top

...

IP Logged

michel
God Member

SRLwould be Racer!
Bertem
Re: TOCA 2018
Reply #1 - 21.08.17 at 20:51:10

here are my "copple cents" Smiley

wat de spoorbreedte btreft, heb ik nog niet nagekeken, maar je hebt misschien wel een punt voor sommige modellen.
Ik ben wel voorstander om het gegeven, dynamisch" te schrappen en gewoon statisch controle te doen, zoals andere mensen reeds zeiden, als je wagen mooi afgesteld is, kan door bodyflow, uw boddy wel eens de baan raken, ook is onze baan geen biljartlaken, en als je naar 1:1 races kijkt, dan kan je wellicht je sigaret aansteken aan de vonken die eronderuit vliegen Smiley
Ik heb er ook geen problem mee dat banden zouden gelijmd zijn, geeft een betere "handling" van de wagen vindt ik.
Wat het op gewicht brengen van de body betreft, zou ik ook liever zien dat het gewicht mag gekleeft worden op de denkbeeldige assen van de wagen, want anders zou het wel eens kunnen dat de wagen topzwaar gaat worden.
Wat betreft het gegeven:
"Onderdelen die tijdens de wedstrijd loskomen moeten voor het einde van de wedstrijd opnieuw bevestigd worden, dit dient te gebeuren TIJDENS RIJTIJD!!!"
wat dus betekent dat bij een aanrijding door iemand anders het zeer goed mogelijk is dat je race om zeep is, terwijl het uw fout niet is.

"Bijzondere opmerkingen:
De piloot is ten allen tijde verantwoordelijk voor de technische staat van zijn/haar voertuig.
Dat wil zeggen dat hij/zij aansprakelijk is indien het voertuig niet voldoet aan eender welke hierboven beschreven regel en de geest van dit reglement, en dit zowel voor, tijdens, als na de wedstrijd."
zelfde opmerking als hierboven

waarom niet:
spoiler moet aanwezig zijn bij de start?

Algemeen gezien geen slecht reglement, maar ik heb de indruk dat er teveel naar 1:1 races gekeken is bij de samenstelling ervan.
Ik denk dat het teveel gericht is op regeltjes, die piloten bestraffen als ze er zelf niets mee te maken hebben(cfr.crash)
Niet vergeten dat we voor fun rijden, en teveel regels en te strenge reglementen doen de fun weg denk ik.

Back to top

A good friend will bail you out of jail....A very good friend will be sitting there besides you saying "Damn, that was fun" !!!
michel  
IP Logged

flamme
YaBB Newbies
*

SRL Racer!
tildonk
Reply #2 - 20.11.17 at 18:48:50

Hey

Ik heb het recente reglement gelezen en het idee van ongekleefde banden vind ik ook niet zo goed .
Aangezien dit toch blijft heb ik besloten om hier niet aan deel te nemen. .

Bart Loomans wrote on 19.08.17 at 14:52:37:
Willem had gisteren een zeer goed idee om een topic te starten ivm de nieuwe klasse 'TOCA' ....dus bij deze ......

We zijn nu al enkele weken aan het testen met deze wagens en wat zijn de min en pluspunten/opmerkingen ivm dit voor iedereen?

Ik persoonlijk vind het een zeer goed idee, leuke wagens, gaat een spannende race worden, dit zijn mijn persoonlijke opmerkingen na wat testen:

Het idee van niet gekleefde banden is niet zo goed (op 16.5mm komen de banden ervan af (niet altijd maar de kans is er en met een kampioenschap zonder scrap optie is zelfs een kleine kans al teveel), alleen op 17,3mm niet..

Het dynamische aspect van de carrosserie tov de grond is ook wat minder (ik persoonlijk zou het op een statische controle houden bij de keuring)

De max breedte van 62mm voor de body zou ik willen voorstellen om die te veranderen naar 63mm (dan is er veel meer keuze in body's en zeker rally modellen) anders moet er 1mm van een nieuwe kap worden verwijderd en dat is toch wel wat zonde (niet alle deelmemers of eventuele nieuwe leden gaan direct met een vijl of dremel er willen invliegen, terwijl dit eigenlijk niets doet aan de baanligging, alleen de spoorbreedte achteraan van max 60mm wel.

Dit alles 'just my 2 cents"  Cool

Back to top

IP Logged

Tim
Senior Member

Custom built is my middle
name!
Lier, Belgium
Reply #3 - 20.11.17 at 19:38:50

Wat betreft de banden: als we ze behandelen zoals nu het geval is bij de sport proto reeks, dwz nieuwe P6 banden op de te gebruiken velgen lijmen, en deze vervolgens licht opschuren en ontvetten, en na de wedstrijd de banden opnieuw ontvetten en terug in een individueel doosje in bewaring geven, kunnen gelijmde banden perfect. Dit omdat niet iedereen even bedreven is in het lijmen en schuren van de banden.

Wat betreft de breedte van de kap wil ik het toch bij 62mm houden.
De voornaamste auto die 63 of zelfs 64mm breed is, is de Spirit Peugeot 406 Silhouette. Die is echter sowieso uitgesloten omdat het een silhouette racer is en mijns inziens niet in een reguliere toerwagen klasse thuis hoort.
Ook om eventuele GT auto's die toevallig als vierzitter beschouwd kunnen worden, uit te sluiten van deelname.
Er is inderdaad gekeken naar realisme. Aangezien we allemaal liefhebber zijn van mooie auto's en mooie schaalmodellen, is dat geen straf lijkt mij...

Plaatsing van lood kan eventueel bekeken worden, desnoods te plaatsen op een denkbeeldige lijn boven de bovenkant van de wielen.

De piloten blijven wel verantwoordelijk voor de technische staat van hun wagen. Dit om onnodige discussie uit te sluiten bij eventuele controle. Het reglement is ruim op voorhand beschikbaar gemaakt.

Ik probeer zoveel mogelijk dingen te vermelden in het reglement ja, niet om dingen te bestraffen, net om zoveel mogelijk dingen mogelijk te maken en de creativiteit te stimuleren. Zonder dat er achteraf een hoop discussies ontstaan omdat iets niet vermeld is of niet uitvoerig genoeg beschreven is.

Als regels niet opgevolgd kunnen worden is het volstrekt nutteloos om überhaupt een reglement te schrijven, of het nu over een insert gaat of een hele auto.
Back to top

IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print