Welcome, Guest. Please Login or Register
Choose Language:
SlotRacersLeuven Forum
12.08.20 at 14:29:53
Home Help Search Login Register


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
(Read 2052 times)
bastijnvw
YaBB Newbies
*
Offline

SRL Racer!
Posts: 3

motoren
16.01.14 at 08:40:28
 
welke motoren vinden jullie de beste om open gt mee te rijden ?????

bedankt  Smiley Smiley Smiley
Back to top
 
 
IP Logged
 
Julle
God Member
*****
Offline

SRL Racer!
Posts: 661

Gender: male
Re: motoren
Reply #1 - 16.01.14 at 10:10:59
 
1 goede raad : staar je zeker niet blind op vermogen . Eerst de auto baas raket en dan eventueel upgraden via motor of verhoudingen Wink
Back to top
 

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae
 
IP Logged
 
Gordini
God Member
*****
Offline

Gleufracer
Posts: 988
Keerbergen
Gender: male
Re: motoren
Reply #2 - 16.01.14 at 12:59:03
 
Ne gele slot.it kan nooit kwaad.
Maar houdt wel de reclame van Pirelli indachtig.

Power is nothing without control.

...
Back to top
 

"It's not the money, it's not the win, it's the concentration that makes you feel you have reached a higher level" (Ayrton Senna)
Gordini  
IP Logged
 
Bart
Senior Member
****
Offline

SRL Rookie!
Posts: 377
Lummen
Gender: male
Re: motoren
Reply #3 - 16.01.14 at 13:33:54
 
In mijn Slot.it McLaten die te koop staat, zit een gele Slot.it motor Smiley
Hint, hint.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Bart Loomans
Senior Member
****
Offline

SRL Racer!
Posts: 276

Gender: male
Re: motoren
Reply #4 - 16.01.14 at 13:58:35
 
Ik heb nog een nieuwe Ninco Chrusher+ te koop (23.500rpm/270g.cm)  Wink
Back to top
 

...
 
IP Logged
 
svennus44
God Member
Slot Moderator
*****
Offline

KSM Racing Dept.
Posts: 1747

Re: motoren
Reply #5 - 16.01.14 at 14:27:23
 
Bart wrote on 16.01.14 at 13:33:54:
In mijn Slot.it McLaten die te koop staat, zit een gele Slot.it motor Smiley
Hint, hint.


Niet verkopen he Bart… Demonteren voor onderdelen  Wink Cheesy
Back to top
 
 
IP Logged
 
svennus44
God Member
Slot Moderator
*****
Offline

KSM Racing Dept.
Posts: 1747

Re: motoren
Reply #6 - 16.01.14 at 14:28:19
 
In mijn nieuwe Mosler ligt de NSR King21 me vele beter dan in de Corvette  Wink
Back to top
 
 
IP Logged
 
jan-80
God Member
*****
Offline

Life, the universe and
everything : 42
Posts: 2725
Leuven
Gender: male
Re: motoren
Reply #7 - 16.01.14 at 14:45:15
 
Bart Loomans wrote on 16.01.14 at 13:58:35:
Ik heb nog een nieuwe Ninco Chrusher+ te koop (23.500rpm/270g.cm)  Wink

23500 x 12 / 14,8 = 19050 rpm

En je moet m nog geplaatst krijgen... want het is een lange motor.
Leuk is wel, dat hij heel lange verhoudingen kan trekken, door zijn hoog koppel. Ergens tussen 1/2,4 en 1/2,6 is ideaal voor onze baan.
Back to top
 

...
 
IP Logged
 
jan-80
God Member
*****
Offline

Life, the universe and
everything : 42
Posts: 2725
Leuven
Gender: male
Re: motoren
Reply #8 - 16.01.14 at 15:01:13
 
Julle wrote on 16.01.14 at 10:10:59:
1 goede raad : staar je zeker niet blind op vermogen . Eerst de auto baas raket en dan eventueel upgraden via motor of verhoudingen Wink

Inderdaad. Ik denk daarbij aan een groupC  challenge van vorig jaar, waar ik met een vrijwel standaard gr.C een topper bedreigde met tijden rond de 6,5s! Banden en kennis van de baan zijn zeer belangrijk. Dus oefenen, oefenen, oefenen...

Er zijn geen toverfofmules die succes garanderen. Beter een zwakkere motor en een auto die controleerbaar blijft, dan een raket die alle 2 ronden in het decor ligt. De gele SI is een heel goede motor, maar wat 'wild'. De oranje lijkt me een veiliger keuze.

Vroeger waren de GTs van SI daar mee uitgerust, met een verhouding van 1/2,9 (9/26) De Gr.C nog steeds, iets korter: 1/3,1 (9/28) Ik vindt het een erg veelzijdige motor.
Back to top
 

...
 
IP Logged
 
Poulidor
God Member
Slot Moderator
*****
Offline

effe dimmen
Posts: 1690

Gender: male
Re: motoren
Reply #9 - 16.01.14 at 15:40:13
 
Ten eerste moet je kiezen of je een lange motor gaat gebruiken, inline of anglewinder configuratie dus.  Of dat je gaat voor een kleine motor.  Die zou ik persoonlijk sidewinder steken in een gt.  
Van die lange knikkers weet ik zeer weinig... Ga zeker niet voor een 35OOO toeren want dat krijg je niet op de baan.
In mijn open gt's staat er een NSR king 25000 toeren.  Dat is niet loepsnel maar voldoende en controleerbaar... Ik heb er vorige week nog 6,3 mee gedraaid na bijna 7 maand afwezigheid op de baan. Dus ik kan nog 1 a 2 tienden vinden in mijn rijden...

Ik zie wel dat de toppers nog snellere motoren hebben maar let heel goed op, je moet echt eerst heel goed leren rijden voor je meer dan 25000 toeren gaat. Ik heb een motor die 35000 toeren draait maar die heb ik terug gedemonteerd, te wild en dus te veel sorties. Enne zonder goede banden ga je gegarandeerd voor een totale slippartij....
Back to top
 

life is too short to stay angry
 
IP Logged
 
Ivo
God Member
*****
Offline

SRL Racer!
Posts: 549
Overijse
Gender: male
Re: motoren
Reply #10 - 16.01.14 at 16:53:59
 
Verhouding pigeon/tandwiel is belangrijk om in de gaten te houden daar dit ook de handelbaarheid verhoogd
We zullen eens gaan meten wat we op de wielen hebben als toerental en kijken wat best werkt
Back to top
 

What's behind is of no importance. (Damn the foul in front of me seems to think the same thing)
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print