Welcome, Guest. Please Login or Register
Choose Language:
SlotRacersLeuven Forum
12.08.20 at 13:55:45
Home Help Search Login Register

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
(Read 962 times)
Historic Racer
Senior Member

1:1 Racer!
Wilsele
Controller -Werking
09.12.13 at 10:45:09

Bon, de technishe problemen blijven maar komen.

De MMRC analoge trekker heeft nu ook problemen. De Slot-It is terug OK na wat soldeerwerk maar die is onmogelijk voor mij met de Open GT.

Ik heb nog wat gesoldeerd aan de MMRC maar kan niet testen.

Kan me iemand- in dummy formaat- uitleggen hoe een eenvoudige analoge  trekker moet werken op ONZE BAAN.

Ik heb 3 draden. Ik vermoed dat dat plus min en grond is. Mijn bedrading is goed. Ik kan remmen en gas geven en SRL ontploft niet.

Het probleem is dat de controller soms NIET werkt en ik vermoed dat het iets te zien heeft met een grond die ofwel niet gemaakt wordt ofwel gemaakt wordt op een moment dat deze er niet moet zijn.

De gashendel heeft volgens mij drie standen. Gesloten (vol rem), Vol gas en alles daar tussen in.

Hoe wordt de remfunctie aangestuurd? Ik zie dat er bij vol rem een circuit wordt volgemaakt maar waarom.
Back to top

IP Logged

Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Re: Controller -Werking
Reply #1 - 09.12.13 at 18:38:22

Er is een draad bij ons de plus die van de voeding over de trekker gaat en via de weerstand ga je de voltage snelheid regelen dus deze draad gaat dan verder naar de baan, power in van de transfo en power uit die de stroom naar de baan stuurt.

De andere draad is voor de rem, als je auto blijft bollen zonder dat je stroom stuurt dan wordt je motor een dynamo en genereert stroom, door de plus dan aan de min te koppelen ga je de motor afremmen.

Dit is heel simpel wat er gebeurt.

Bij parma is de rode draad de rem en deze wordt aangesloten op de aarding pin.

Als je langs achter op de stekker kijkt dan is wit rechts en zwart links.

Ivo
Back to top

What's behind is of no importance. (Damn the foul in front of me seems to think the same thing)

IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print