Welcome, Guest. Please Login or Register
Choose Language:
SlotRacersLeuven Forum
12.08.20 at 13:42:02
Home Help Search Login Register


Pages: 1 2 3 4 5 
Send Topic Print
(Read 10166 times)
michel
God Member
*****
Offline

SRLwould be Racer!
Posts: 2723
Bertem
Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #45 - 26.04.14 at 09:39:33
 
welke aanpassingen had je in gedachten Ivo? overbrenging? motor?
Back to top
 

A good friend will bail you out of jail....A very good friend will be sitting there besides you saying "Damn, that was fun" !!!
michel  
IP Logged
 
Ivo
God Member
*****
Offline

SRL Racer!
Posts: 549
Overijse
Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #46 - 26.04.14 at 09:58:24
 
De verhouding is voor mij een vaste waarde, 12/32 en beschikbaar niet te duur als kit van Slot it.

Voor de motor als we merken dat 80% van de motoren zeer dicht bij elkaar liggen kwa toerental en stroom afname, kunnen we dit als referentie voor regelgeving gaan opnemen.

Zou kunnen zijn als we nog 2 races meten en >80% ligt onder de 0,25 ampère dat we dit als limiet waarde instellen, het gros ligt rond de 0,21 dus reserve genoeg.

Bij de lagere amperes liggen de toerentallen ook dichter bij elkaar.

Zou zeggen dat we nog even verder meten en ook naar de race resultaten kijken, maar volgens mij zijn we op de goede weg.

Stel ook voor dat we degenen die onder het gemiddelde lagen en merkelijk tragere wagen hadden de komende weken even helpen met meten analyseren en samen zoeken naar waarom de auto merkelijk trager is.

We willen allemaal met een goed gevoel van start gaan en onszelf kloppen, en met het gevoel aan de start te staan dat je een kans maakt om jezelf te verbeteren tijd/rondes (en ook even collega rijder is altijd een mooi neveneffect natuurlijk).

Ik ben altijd bereid mijn auto af te staan als iemand het gevoel heeft dat zijn wagen totaal niet gaat en toch graag eens een goede race zou willen rijden.
Back to top
 

What's behind is of no importance. (Damn the foul in front of me seems to think the same thing)
 
IP Logged
 
Julle
God Member
*****
Offline

SRL Racer!
Posts: 661

Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #47 - 26.04.14 at 10:58:32
 
Een zeer close race zoals die van gisteren is toch het doel van de NAWC.
Iedereen het zelfde van motor en aandrijving en gaan met die banaan Cheesy
Wat mij betreft heeft de ingreep begin dit seizoen zijn effeckt zeker niet gemist .

En naar goede traditie nog maar eens op mijn (censuur ) gehad van een wagen uit het eigen wagenpark . Wat een race van de Ronny  Cool . Daar geniet ik even veel van , alsdat ik zelf een redelijke race heb gereden . Het kon zeker beter. Maar met enkele stomme foutjes op het aktief ,word deze race onmiddelijk afgestraft als je de bocht uit gaat  Grin
Back to top
 

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae
 
IP Logged
 
Bart
Senior Member
****
Offline

SRL Rookie!
Posts: 377
Lummen
Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #48 - 27.04.14 at 08:11:20
 
Voor Jarno ga ik een andere motor proberen, zijn exemplaar zat echt wel heel laag.
Back to top
 
 
IP Logged
 
svennus44
God Member
Slot Moderator
*****
Offline

KSM Racing Dept.
Posts: 1747

Re: Testresultaten NC-5
Reply #49 - 27.04.14 at 08:22:40
 
Bart wrote on 27.04.14 at 08:11:20:
Voor Jarno ga ik een andere motor proberen, zijn exemplaar zat echt wel heel laag.


En toch moest hij niet onderdoen op topsnelheid... Hij miste misschien een beetje punch bij het uitkomen van de bocht! Maar dat maakt de wagen net iets stabieler Wink
Back to top
 
 
IP Logged
 
JoSpeed
Ex Member




Re: Testresultaten NC-5
Reply #50 - 27.04.14 at 11:05:04
 
Een kleine, onbelangrijke bedenking van een buitenstaander: dat de nc5 motoren gemeten worden om de toerentallen in de hand te houden, oké. Maar gaan we nu ook (volgend jaar) motoren weren op basis van hun ampèrage? Indien een motor wat meer ampère trekt, kan dat door verschillende redenen komen: meer interne weerstand, meer weerstand in de overbrenging enz... Maar zolang het toerental "in regel" is, lijkt me er toch geen probleem? Als er een waterdichte, stabiele en correcte meting moet gebeuren en jullie twijfelen aan wat dan ook, vraag dan aan Bart Loomans om de motoren uit te meten met zijn systeem dan is alle heisa direct van de baan...

Ik moest bij het lezen van eerdere Posts terugdenken aan wat Willy ooit zei over motoren meten: controle mag, maar maak er geen heksenjacht van, want zo ga je leden wegjagen...

Ik kreeg een hele tijd geleden een vraag (op een zondagnamiddag dan nog wel) om mijn Gr5 op de rollenbank te zetten. Aangezien ik nog maar een half uurtje kon blijven, weigerde ik die test. Dat bleek voor de vragende partij voldoende om nadien heel wat wilde speculaties over mij in het rond te gooien... "Zijn motor zal wel niet pluis geweest zijn".... Op basis van een geweigerde meting? Ook nadien moest ik er blijkbaar aan geloven want nagenoeg geen enkele auto zou "zuiver" zijn. Plezant hè... Puur op speculaties. Moest ik dan verplicht een test van "het technisch orakel" ondergaan? Wat is het volgende regeltje? Whereabouts invullen?

Motoren weigeren op basis van hun ampèrage: ziedaar "de heksenjacht..."

Mensen onterecht veroordelen: ziedaar "de leden wegjagen".

En schiet mij nu weer maar allemaal af  Wink
Back to top
 
 
IP Logged
 
michel
God Member
*****
Offline

SRLwould be Racer!
Posts: 2723
Bertem
Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #51 - 27.04.14 at 11:49:23
 
jachtseizoen is gesloten denk ik Wink

er is iemand geweest die een "getrafikeerde" motor aan Bart Loomans zijn toestel gehangen heeft, uitslag was: het is een goede, tot we het toerental gemeten hebben en dit  een pak meer was dan een "echte" NC5, daarom dat het systeem van Ivo een duidelijker beeld geeft van Amp./ toerental.
Er wordt niet beweerd dat we motoren met hogere Amp. gaan afkeuren, wat we wel willen zeggen is dat we op deze wijze "mindere" motoren eruit kunnen halen of deze mensen helpen om betere motoren en prestaties te kunnen halen.
Er is geen heksenjacht of wat dan ook voorzien, we gaan proberen om iedereen op een gelijk niveau te brengen en zo de spanning in de race naar een hoger niveau te tillen.
Back to top
 

A good friend will bail you out of jail....A very good friend will be sitting there besides you saying "Damn, that was fun" !!!
michel  
IP Logged
 
Bart Loomans
Senior Member
****
Offline

SRL Racer!
Posts: 276

Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #52 - 27.04.14 at 12:44:54
 
Inderdaad, ik heb die motor toen getest, dat was waarschijnlijk een NC-14 met een NC-5 label..die gaf een hogere Amp waarde maar nog binnen de normen, dus dat was een slechte NC-14 dus..Wink het systeem van Ivo is zeker voldoende genoeg, makkelijk om te meten en blijkbaar is er een limiet van 6600rpm op de achterbanden (als ik het goed gehoord heb) dus dat is eigenlijk wel perfect als criteria...
De NAWC was een goede race en de top 20 ging zeker evensnel op topsnelheid, dus de test werkt en is voldoende...

Als er al verschillen zijn in prestaties tegenwoordig dan is het puur rijden, wie geen fouten maakt rijd top 3 en elke fout wordt afgestraft, een ronde ben je snel kwijt... dus het zijn zeer spannende wedstrijden en maw, gewoon geen fouten maken... Wink

michel wrote on 27.04.14 at 11:49:23:
jachtseizoen is gesloten denk ik Wink

er is iemand geweest die een "getrafikeerde" motor aan Bart Loomans zijn toestel gehangen heeft, uitslag was: het is een goede, tot we het toerental gemeten hebben en dit  een pak meer was dan een "echte" NC5, daarom dat het systeem van Ivo een duidelijker beeld geeft van Amp./ toerental.
Er wordt niet beweerd dat we motoren met hogere Amp. gaan afkeuren, wat we wel willen zeggen is dat we op deze wijze "mindere" motoren eruit kunnen halen of deze mensen helpen om betere motoren en prestaties te kunnen halen.
Er is geen heksenjacht of wat dan ook voorzien, we gaan proberen om iedereen op een gelijk niveau te brengen en zo de spanning in de race naar een hoger niveau te tillen.

Back to top
 

...
 
IP Logged
 
JoSpeed
Ex Member




Re: Testresultaten NC-5
Reply #53 - 27.04.14 at 21:54:48
 
Bedankt voor de verduidelijking...

Blijft het alleen een kwestie van buiten het gezichtsveld van de Technische Inquisitie te blijven...
Back to top
 
 
IP Logged
 
michel
God Member
*****
Offline

SRLwould be Racer!
Posts: 2723
Bertem
Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #54 - 27.04.14 at 22:22:22
 
Quote:
Bedankt voor de verduidelijking...

Blijft het alleen een kwestie van buiten het gezichtsveld van de Technische Inquisitie te blijven...

als uw auto in orde is met de reglementen moet ge geen schrik hebben é, trouwens er is geen inquisitie, iedereen wordt gelijk behandeld, buiten de voorzitter die wel eens op één of andere manier mishandeld word
Back to top
 

A good friend will bail you out of jail....A very good friend will be sitting there besides you saying "Damn, that was fun" !!!
michel  
IP Logged
 
Ivo
God Member
*****
Offline

SRL Racer!
Posts: 549
Overijse
Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #55 - 01.05.14 at 14:16:09
 
Vandaag AW met 6050 toeren op de achteras uit mekaar gehaald en nieuwe bushings gemonteerd en speling pignon en tandwiel afgeregeld niet te vast en niet te los, alles goed geolied en nadien op de testbank, resultaat 6250.

Maw een goede afstelling maakt heel wat verschil, stroom afname is niet echt gewijzigd.

Smiley
Back to top
 

What's behind is of no importance. (Damn the foul in front of me seems to think the same thing)
 
IP Logged
 
Poulidor
God Member
Slot Moderator
*****
Offline

effe dimmen
Posts: 1690

Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #56 - 01.05.14 at 19:29:17
 
Quote:
Vandaag AW met 6050 toeren op de achteras uit mekaar gehaald en nieuwe bushings gemonteerd en speling pignon en tandwiel afgeregeld niet te vast en niet te los, alles goed geolied en nadien op de testbank, resultaat 6250.

Maw een goede afstelling maakt heel wat verschil, stroom afname is niet echt gewijzigd.


Dit is waarschijnlijk de reden waarom mijn zelfde motor deze keer tijdens de controle beter scoorde dan de vorige. Op aanraden van Michel Ve had ik bij de laatste training mijn bushings en stoppers geolied.  Daarna was de auto sneller...
Back to top
 

life is too short to stay angry
 
IP Logged
 
Tim
Senior Member
****
Offline

Custom built is my middle
name!
Posts: 405
Lier, Belgium
Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #57 - 02.05.14 at 17:34:16
 
Ik heb hier nog ne NC-5 nieuw in't pakske liggen... nog maar eens Old Skool tuning toepassen op da motorke...  zien of dat verschil maakt... Cool
Back to top
 
 
IP Logged
 
jan-80
God Member
*****
Offline

Life, the universe and
everything : 42
Posts: 2725
Leuven
Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #58 - 02.05.14 at 18:44:23
 
Wat noem jij "old skool" ?
Back to top
 

...
 
IP Logged
 
michel
God Member
*****
Offline

SRLwould be Racer!
Posts: 2723
Bertem
Gender: male
Re: Testresultaten NC-5
Reply #59 - 02.05.14 at 18:45:49
 
jan-80 wrote on 02.05.14 at 18:44:23:
Wat noem jij "old skool" ?

zoals de "older people" het doen é, met den boek van de boerinnenbond erbij, snel en gemakkelijk
Back to top
 

A good friend will bail you out of jail....A very good friend will be sitting there besides you saying "Damn, that was fun" !!!
michel  
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 
Send Topic Print