Welcome, Guest. Please Login or Register
Choose Language:
SlotRacersLeuven Forum
12.08.20 at 13:38:10
Home Help Search Login Register

Pages: 1 2 
Send Topic Print
(Read 3606 times)
Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Banden behandelen voor meer grip
28.09.13 at 15:16:06

Allereerst wij laten geen Siloconen banden toe op de baan van SRL.

Back to top

What's behind is of no importance. (Damn the foul in front of me seems to think the same thing)

IP Logged

Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Re: Banden behandelen voor meer grip
Reply #1 - 28.09.13 at 15:28:19

Bij mij is het al voorgekomen dat als banden iets ouder zijn ze minder grip hebben, en zelfs na een zestal stints regelmatig tapen nog steeds op de sukkel.

Het heeft dan al een paar maal geholpen door er NSR grip light voor wooden track aan te smeren dat het beter gaat.

Druppel op de banden (dikke plak druppel) en dan in smeren met de vinger, dan het plaatje te nemen dat je gebruikt voor het afstellen van wagen en de banden goed uit te rollen zodat ze bijna droog zijn.

Daarna gaat het een stuk beter, eerste ronden heb je een enorme verbetering maar dit is na een paar ronden weg, maar overall is de grip nadien beter.

Weet niet wat het is, ik denk dat het de band weer wat meer voeding geeft.

Ik geloof dat meerdere dit gebruiken, we moeten opassen niet te veel denk ik en goed zorgen dat de banden uitgerold zijn voor auto op de baan zodat we er geen plakbaan van maken die alle vuil aantrekt.

Voor het overige heb ik al eens van iemand van dat stink spul aan mjn banden gedaan, het stonk dan maar ik kan niet zeggen dat ik super banden had.

Toen we met de 1/24 reden met spons banden toen konden we wel merken dat het behandelen van banden een groot verschil maakte en dat die banden dat blijkbaar meer nodig hadden dan bij onze 1/32.

Nu ben ik aan het proberen of het schuren op machine voor betere grip zorgt. Eerste ervaring je hebt meteen bij nieuwe banden goede grip daar je anders heel wat ronden moet rijden voor hetzelfde effect te bekomen.

Laat maar horen wat er allemaal nog bestaat, met of zonder reukje eraan.

Grtz

Ivo
Back to top

What's behind is of no importance. (Damn the foul in front of me seems to think the same thing)

IP Logged

Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Reply #2 - 28.09.13 at 15:36:27

Het gebruiken van Zippo,

Goed om de band even vlug schoon te maken en een schone band geeft altijd meer grip.

Heb nu wel gemerkt vorige vrijdag, dat ik mijn banden een paar keer afveegde met zippo, daar de baan zeer vuil lag en dat ik op het einde van de avond zag dat mijn banden aan het uitscheuren waren. Door de torque vervormd. Heb geen reden dan mijn rijstijl of misschien heeft de Zippo toch een bepaald effect.

Op forums kan men lezen dat Zippo banden soepeler maakt en het moet ook voor betere grip velg band zorgen, las bij een beschrijving van een banden slijpmachine dat voor het slijpen van banden op alu velg zonder hem te plakken het best was voor de band te monteren hem vanbinnen vochtig te maken met Zippo.

Grtz

Ivo
Back to top

IP Logged

Poulidor
God Member
Slot Moderator

effe dimmen

Reply #3 - 29.09.13 at 18:10:31

Op Nsr banden...
NSR olie inwrijven, masseren.  Voor je de auo op de baan zet, wasbenzine of MB slot spul om het overtollige te verwijderen.

Back to top

life is too short to stay angry

IP Logged

FastForward
Ex Member

Reply #4 - 30.09.13 at 20:47:13

Vorig jaar sterk verdiept in deze materie... Enigszins tot mijn grote spijt. Kwaliteit van de bandjes is naar mijn bescheiden mening zeer wisselvallig. NSR is idd van zijn pluimen verloren. Ik sluit me aan bij Willy: de ene keer alles, de andere keer niets. De olie van NSR... opletten geblazen! Bij overmatig gebruik kunnen de banden de vreemdste slijtagepatronen krijgen en die ene set die ooit zo super was, blijkt ineens voor de vuilbak. Soms is NSR -imho- een stuk beter maar ze missen een constante in kwaliteit en performance. Slot.it haalt niet de gripniveau's van NSR, maar lijkt me wel een stuk constanter. Mijn NSR's lijken alles behalve te werken als het koud is... Als ik de zaak niet onder controle krijg, zal ik mogelijk ook terug naar SI stappen. Vorige vrijdag kreeg ik alvast geen voet aan de grond met de  OGT's...
Back to top

IP Logged

Bart
Senior Member

SRL Rookie!
Lummen
Reply #5 - 30.09.13 at 22:36:13

Ik ken er niet genoeg van. Maar ik heb vrijdag met de Corvette gereden op NSR banden en die had geen grip. Jarno zijn McLaren, ook op NSR had super grip. Geen idee waarom, het zal een bewijs zijn van de wisselende kwaliteit bij NSR.
Back to top

IP Logged

Poulidor
God Member
Slot Moderator

effe dimmen

Reply #6 - 01.10.13 at 12:19:44

Met de NSR olie moet je oppassen, trop c'est trop...
Maar te weinig is ook niet goed
Back to top

life is too short to stay angry

IP Logged

Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Reply #7 - 01.10.13 at 19:22:22

Een hele rare post in een forum,

http://youtu.be/56ukVH0DMps

WD 40 als grip verbetering????

Bij het doorlezen van de post blijkt wel dat door gebruik van WD 40 banden uitdrogen en barsten. WD 40 zou rubber oplossen en er zou meer rubber op de baan achterblijven.

Heb op ander forums gelezen dat ze CRC 2-26 gebruiken, lijkt ook op kruipolie maar misschien minder schadelijk.

Lijkt me niet echt aan te raden om dit gaan te proberen op onze baan, maar het toon wel aan dat olie een verbetering kan brengen??

A wise old man once told me that if I wanted to get grip down on my track quickly I should get some old tyres, put some WD40 on them and do a few hundred laps, reapplying now and then. Thinking that it was going to be very slippery and it would take me hours to do a few hundred laps, I picked up an old scaley F1 car, applied the WD and pulled the trigger. After half a lap my mouth was wide open shocked with the grip of the car, the thing was flying!! So I did about 100 laps and left it at that for the day. The next day I did the same thing except with one of my rally cars, a Fly Audi Quattro, box standard with a bit of weight. I took a bit of video which shows the difference in speed after the WD40 has been applied (about 2.5secs).

Back to top

IP Logged

Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Reply #8 - 01.10.13 at 19:24:49

Heeft er al iemand de NSR olie behandeling geprobeerd op Slot.it P6 banden?

Back to top

IP Logged

Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Reply #9 - 06.10.13 at 10:56:01

Voor de race van vorige vrijdag had ik twee wagens klaargemaakt, beide op P6 20*11, met een verschil van bijna 3 @ 4 tienden tussen de 2 wagens, en je merkte het meteen aan het rijgedrag.

Twee vergelijkbare wagens, zelfde banden, maar met een andere velg, de ene had de standaard Mosler velg end de andere een 17 mm NSR velg. De grotere velg gaf een betere grip. Dus niet te onderschatten blijkbaar de combinatie band velg.

En om het nog gekker te maken de snelste wagen met the 17 mm velgen had nog niet eens geplakte banden, gewoon over de velg getrokken en rijden.

Grtz

Ivo
Back to top

IP Logged

fenikkel
Senior Member

MTB Racer!
Herselt
Reply #10 - 06.10.13 at 11:27:15

En parma grip nog steeds verboden?
Back to top

Racing is in my blood   (Ayrton Senna)

IP Logged

Gordini
God Member

Gleufracer
Keerbergen
Reply #11 - 06.10.13 at 18:02:20

Quote:
Dus niet te onderschatten blijkbaar de combinatie band velg.

Maanden gezocht naar een goede wegligging op mijn Ninco Porsche 997.
Hij bleef maar stuiteren. Grote wielen, kleine wielen, verschillende soorten en maten banden geprobeerd, ander chassis...

Tot ik toevallig een 16mm sloting plus velg monteerde, en wat bleek... Het gestuiter was weg, en de baanligging was een pak beter.
Simpele p6'en, niet gelijmd.

Back to top

"It's not the money, it's not the win, it's the concentration that makes you feel you have reached a higher level" (Ayrton Senna)
Gordini  
IP Logged

jan-80
God Member

Life, the universe and
everything : 42
Leuven
Reply #12 - 06.10.13 at 19:35:02

fenikkel wrote on 06.10.13 at 11:27:15:
En parma grip nog steeds verboden?

Wat nog steeds verboden is, is op de baan komen met behandelde banden die een residu achterlaten op de baan. Voor de rest, als je banden niets achterlaten, doe je er wat mij betreft Super-glue op. Tenminste in de Open LMP/GT.
Back to top

...

IP Logged

Gordini
God Member

Gleufracer
Keerbergen
Reply #13 - 06.10.13 at 19:48:57

Ik kan me niet van de mening ontdoen dat de grip van de baan de laatste maanden (zelfs van vorig seizoen al) zeer sterk achteruit gegaan is.

Ofwel zijn al mijn banden om zeep, en is er iets veranderd aan de samenstelling van de huidige P6'en...

Het gebruik van allerhande middelen is wel gestegen, maar of daar een verband mee is, zal wel toeval zijn...
Back to top

"It's not the money, it's not the win, it's the concentration that makes you feel you have reached a higher level" (Ayrton Senna)
Gordini  
IP Logged

fenikkel
Senior Member

MTB Racer!
Herselt
Reply #14 - 06.10.13 at 20:24:49

Heb dat eens ooit gekocht en aan willy gevraagd of het mocht gebruikt worden en het antwoord was toen nee
Back to top

Racing is in my blood   (Ayrton Senna)

IP Logged

Pages: 1 2 
Send Topic Print