Welcome, Guest. Please Login or Register
Choose Language:
SlotRacersLeuven Forum
12.08.20 at 14:38:11
Home Help Search Login Register

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
(Read 3345 times)
Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Banden en grip
28.09.13 at 14:12:49

We merken in vele onderwerpen vooral de race topics dat banden en banden behandelen heel vaak aan bod komt.

Daarom even deze topic opstarten om gewoon open te delen wat er allemaal kan en niet kan.

Eerst waarom soms het geheimzinnige, heel simpel, goede grip bepaald heel veel, maar het blijft nog altijd de piloot en de instelling van zijn wagen en de trekker die ultiem het verschil maken of niet maken.

Heel veel trainen en veel vragen stellen maken van iedereen op termijn een top piloot.

Heeft een band extra grip middel nodig voor de beste prestaties op onze baan. Ik geloof van niet, ik heb al heel goede tijden en kwalificaties gereden met enkel tapen en schuren van banden.

Kan een grip middel helpen, dit kan heel veel helpen in sommige gevallen.

Dan hebben we de verschillende merken van banden en het al dan niet vastplakken van de banden op de velgen.

Laat ons eerst even starten met de verschillende merken en het al dan niet plakken. Als we hier zoveel mogelijk informatie rond verzameld hebben stel ik voor om verder te gaan met behandelen van banden.

Daarom dat ik meteen een topic start de verschillende merken van banden de maten van banden en plakken of niet.

Later een topic over het behandelen van banden en wat we misschien gezamelijk kunnen afspreken wat we toelaten en niet toelaten op onze baan.

Grtz

Ivo

Shocked Shocked Shocked
Back to top

What's behind is of no importance. (Damn the foul in front of me seems to think the same thing)

IP Logged

Poulidor
God Member
Slot Moderator

effe dimmen

Re: Banden en grip
Reply #1 - 29.09.13 at 18:01:35

Ik plak steeds mijn banden wanneer het reglement dat toelaat.
Geplakt en daarna afgedraaide banden geven een rustige auto.  Geen gehop, ook niet op mijn anglewinder.
Ik begrijp niet goed waarom we de bandenmachine niet van een goede voeding voorzien in de club... Regelbare volt (nooit meer dan 4 volt geven om af te draaien) en minsten de mogelijkheid om 4a te trekken en je bent vertrokken.
Dan hoeven er ook geen banden op schuurpapier op de baan gedraaid te worden.  Blijft de baan meteen netter...
Back to top

life is too short to stay angry

IP Logged

michel
God Member

SRLwould be Racer!
Bertem
Reply #2 - 29.09.13 at 22:16:40

er staat een voeding nu, ik heb er ééntje geleverd
Back to top

A good friend will bail you out of jail....A very good friend will be sitting there besides you saying "Damn, that was fun" !!!
michel  
IP Logged

Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Reply #3 - 30.09.13 at 18:54:01

Ik heb twee aparte topics opgestart

behandelen van banden voor meer grip

banden merk en type gebruikt

Dus deze topic mag door moderator verwijderd worden en de reacties hierboven in de desbetreffende topic plaatsen.

Grtz

Ivo
Back to top

What's behind is of no importance. (Damn the foul in front of me seems to think the same thing)

IP Logged

Poulidor
God Member
Slot Moderator

effe dimmen

Reply #4 - 30.09.13 at 19:57:27

Quote:
er staat een voeding nu, ik heb er ééntje geleverd

Toppie Michel Cheesy Cheesy Cheesy
Back to top

IP Logged

jan-80
God Member

Life, the universe and
everything : 42
Leuven
Reply #5 - 01.10.13 at 20:14:42

Zoals ik al zei hier (http://www.slotracersleuven.be/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1379018339)

Quote:
ik heb al gemerkt dat nieuwe P6n, eenmaal de glans eraf gereden is - en dat duurt 1 minuut of zo - de beste grip hebben die je er ooit van zal hebben.

Die NSR Ultragrips waren goed, maar zoals gezegd, nogal, wisselvallig.

Maar wie heeft er ervaring met de nieuwe bandenmengsels, zoals F22 of N22 van SI ?
Back to top

...

IP Logged

Julle
God Member

SRL Racer!

Reply #6 - 02.10.13 at 09:57:23

Mijn beperkte ervaringen leren dat de F22 bandjes beter presteerde in Leuven dan nu in Nieuwrode . Wat ook opvalt, is dat ook de P6 bandjes er gewoon heel anders uitzien na serieus gebruik , dan dat dit in Leuven het geval was . Op de Riley zelfs stukjes rubber die op de zijflank uit de bandjes werden gerukt . Ik heb het een paar weken geleden ook aan Ivo getoond, die zat ook smoelen te trekken na het bekijken van zijn oude Groep c wagen . Zelfde probleem   Cheesy

Moraal van het verhaal :  het ligt niet alleen aan de Julle !  Grin
Back to top

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae

IP Logged

FastForward
Ex Member

Reply #7 - 02.10.13 at 12:27:21

Ik heb helaas weinig ervaring met de SI bandjes, maar volgens mij haalt Julle een interessante factor aan: de verhuis van de baan... Ik heb ook de indruk dat hij nu anders "ligt" dan in Leuven. Kwestie van vochtigheid en temperatuur misschien?
Back to top

IP Logged

Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Reply #8 - 10.11.13 at 11:31:19

Vrijdag eens een test gedaan met mousse banden van Scaleauto, wat een verrassing.

Op mijn Ninco AW met nieuwe slot it P6 beste tijd en niet regelmatig 7,4 seconden met de mousse banden 6,88 en een 6,9 met regelmaat.

Gewoon geweldig, deze zijn op meeste klasses niet toegelaten maar wel de moeite waard om uit te testen op een open GT wagen. Het reglement is volgens mij open hier en de mousse banden vormen geen probleem voor onze baan we hebben vorig seizoen ervaring opgedaan met de 1/24 auto's.

Wink Wink Wink

Desnoods steek ik ze onder mijn Tin Top.
Back to top

IP Logged

Bart Loomans
Senior Member

SRL Racer!

Reply #9 - 10.11.13 at 11:59:45

Idd Ivo mousse/foam banden zijn 100% sneller als rubber, is ook altijd zo geweest in RC competitie en mousse/foam banden in combinatie met Corally TC-2 of TC-4, in het reglement staat wel 'alleen rubber'...
Back to top

...

IP Logged

Historic Racer
Senior Member

1:1 Racer!
Wilsele
Reply #10 - 10.11.13 at 12:03:24

Goed geprobeerd Ivo.
Back to top

IP Logged

Bart Loomans
Senior Member

SRL Racer!

Reply #11 - 10.11.13 at 12:05:58

Historic Racer wrote on 10.11.13 at 12:03:24:
Goed geprobeerd Ivo.

Wink
Back to top

...

IP Logged

Poulidor
God Member
Slot Moderator

effe dimmen

Reply #12 - 10.11.13 at 13:47:05

Ik heb thuis ook een setje liggen in de verpakking.
Makkelijk af te draaien en geleverd op de velgjes...
Maar ook hier kan je met om het even welk product de grip nog verhogen...
Back to top

IP Logged

FastForward
Ex Member

Reply #13 - 11.11.13 at 13:38:36

Misschien tich maar bij rubber blijven hé...
Rondetijden verbeteren kan ook via beter rijden, afstellen, enz... Met mousse banden lijkt me een groot stuk van die uitdaging weg te vallen...
Back to top

IP Logged

michel
God Member

SRLwould be Racer!
Bertem
Reply #14 - 11.11.13 at 14:42:20

Quote:
Misschien tich maar bij rubber blijven hé...
Rondetijden verbeteren kan ook via beter rijden, afstellen, enz... Met mousse banden lijkt me een groot stuk van die uitdaging weg te vallen...

idd; we gaan het bij rubber houden, silicone en mousse banden zijn niet toegelaten bij SRL
Back to top

A good friend will bail you out of jail....A very good friend will be sitting there besides you saying "Damn, that was fun" !!!
michel  
IP Logged

Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print