Welcome, Guest. Please Login or Register
Choose Language:
SlotRacersLeuven Forum
29.05.20 at 10:13:43
Home Help Search Login Register

Pages: 1 2 3 4 ... 26
Send Topic Print
(Read 50072 times)
Bart
Senior Member

SRL Rookie!
Lummen
Re: Wat heb je vandaag zoal gedaan ivm slotracen?
Reply #15 - 26.12.12 at 19:48:29

Welke McLaren van Slot.it is het geworden?
Back to top

IP Logged

Tokke
Senior Member

SRL Racer!

Reply #16 - 27.12.12 at 12:18:49

Bart wrote on 26.12.12 at 19:48:29:
Welke McLaren van Slot.it is het geworden?

Den deze:
...
Back to top

IP Logged

Poulidor
God Member
Slot Moderator

effe dimmen

Reply #17 - 27.12.12 at 15:26:40

Rubriekje Scaleauto Honda HSV geupdated in nieuws.  Tips voor Tokke Wink.  Ik heb ook wel goesting om zo'n NSR audi te kopen of bestellen... Hopelijk steekt dat wat beter in mekaar dan de scaleauto...
Back to top

life is too short to stay angry

IP Logged

Tokke
Senior Member

SRL Racer!

Reply #18 - 27.12.12 at 16:33:18

Poulidor wrote on 27.12.12 at 15:26:40:
Rubriekje Scaleauto Honda HSV geupdated in nieuws.  Tips voor Tokke Wink.  Ik heb ook wel goesting om zo'n NSR audi te kopen of bestellen... Hopelijk steekt dat wat beter in mekaar dan de scaleauto...

Alle tips zijn meer dan welkom!! Dikke bedankt!!

Zelf gisteren met de dochter nog wat rij-ervaring gaan opdoen in Diepenbeek. Helaas hadden ze geen tandwieltje voor me Mosler meer in voorraad en zal ik het dus moeten stellen morgen met de overbrenging die er nu op zit. Maar ik zal mijn vel duur verkopen!! Wink
Back to top

IP Logged

Tokke
Senior Member

SRL Racer!

Reply #19 - 30.12.12 at 13:56:48

Zojuist de Camaro eens bekeken na een dagje racen in Mechelen gisteren.

Lood dat ik achteraan gelegd had terug verwijderd.
Sporing achteraan iets breder gezet zodat ik juist de wielkasten niet raak.  Wink

Waar ik van verschoten ben is de slijtage van de banden??!!
Die waren zo scheef afgesleten dat als ik ze nu omdraai, ik op 2 puntjes rij ipv platte vlakken.  Cheesy
Back to top

IP Logged

jan-80
God Member

Life, the universe and
everything : 42
Leuven
Reply #20 - 30.12.12 at 15:24:53

Tokke wrote on 30.12.12 at 13:56:48:
Zojuist de Camaro eens bekeken na een dagje racen in Mechelen gisteren. [..]Waar ik van verschoten ben is de slijtage van de banden??!!
Die waren zo scheef afgesleten dat als ik ze nu omdraai, ik op 2 puntjes rij ipv platte vlakken.

Plastic wielen zijn zelden 100% recht. De banden slijten dus meer op de plaats waar het wiel meer "uit"steekt. In feite, na zo'n dagje race, zijn je wielen mooi rond-gedraaaid. Door de banden te veranderen/verplaatsen/verwijderen/omdraaien ... maak je het juist weer slechter.

Enig alternatief: rechte metalen wielen zetten. Zoals ik en Michel hebben gedaan.
Back to top

...

IP Logged

Tokke
Senior Member

SRL Racer!

Reply #21 - 30.12.12 at 15:40:45

jan-80 wrote on 30.12.12 at 15:24:53:
Zojuist de Camaro eens bekeken na een dagje racen in Mechelen gisteren. [..]Waar ik van verschoten ben is de slijtage van de banden??!!
Die waren zo scheef afgesleten dat als ik ze nu omdraai, ik op 2 puntjes rij ipv platte vlakken.

Plastic wielen zijn zelden 100% recht. De banden slijten dus meer op de plaats waar het wiel meer "uit"steekt. In feite, na zo'n dagje race, zijn je wielen mooi rond-gedraaaid. Door de banden te veranderen/verplaatsen/verwijderen/omdraaien ... maak je het juist weer slechter.

Enig alternatief: rechte metalen wielen zetten. Zoals ik en Michel hebben gedaan.

Ik bedoel het loopvlak van de band dat scheef afgesleten is he Jan, de buitenkant die meer afziet dan de binnenkant.
Verandert dat dan met metalen wielen?
Back to top

IP Logged

svennus44
God Member
Slot Moderator

KSM Racing Dept.

Reply #22 - 30.12.12 at 15:52:17

Tokke wrote on 30.12.12 at 15:40:45:
jan-80 wrote on 30.12.12 at 15:24:53:

Ik bedoel het loopvlak van de band dat scheef afgesleten is he Jan, de buitenkant die meer afziet dan de binnenkant.

Dus achteraan positieve camber Tokke... Das ook ni bevorderend voor de grip  Smiley
Back to top

IP Logged

jan-80
God Member

Life, the universe and
Leuven
Reply #23 - 30.12.12 at 16:13:02

Tokke wrote on 30.12.12 at 15:40:45:

Hangt van verschillende dingen af:
1 banden, te breed voor de velg
2 te zachte rubber
3 slechte rubber
4 te veel dwars gaan
5 alle bovenstaande dingen in min of meerdere mate gecombineerd.

In de veronderstelling dat je met standaard Scalex rubber op standaard plastic wielen reed, is de combinatie 1 & 4 het meest waarschijnlijk. De Scalex banden op die AMCs bollen wat uit, en tesamen met regelmatig schuin uit de bocht komen, verklaart dat slijtage op de zijkant. Sad

Met NSR ultragrip is 2 & 3 voldoende... Undecided
Back to top

...

IP Logged

Tokke
Senior Member

SRL Racer!

Reply #24 - 30.12.12 at 16:47:19

Jouw punt 4 is absoluut zeker!

Heb zonet de sporing wat breder gezet, zowel voor als achteraan. De bandjes geraken nog juist onder het bodytje.  Wink

Maar de Camaro zal nog dienst doen tot mijn Simca 1000 af is, dan mag mijn dochter hem gebruiken voor haar eerste Tin Top wedstrijd.  Shocked

Op mijn Porsche Ninco heb ik de NSR bandjes van de Mosler gezet. Ziet er best beestig uit, maar zou om goed te zijn een klein beetje moeten wegfrezen van de wielkastjes achteraan... of gewoon toegeven dat de wieltjes er niet op passen, maar toch eerst zo eens de baan op om te zien wat het geeft.  Grin
Back to top

IP Logged

FastForward
Ex Member

Reply #25 - 30.12.12 at 18:18:41

Ni dremelen aan body's voor de NAWC hè Tom  Wink Let op voor het reglement...  Wink
Back to top

IP Logged

Tokke
Senior Member

SRL Racer!

Reply #26 - 30.12.12 at 18:42:26

Quote:
Ni dremelen aan body's voor de NAWC hè Tom  Wink Let op voor het reglement...  Wink

Als het goed zou rijden (woensdag eens testen in Diepenbeek) dan kan ik altijd de kantjes van de achterbanden afronden en lukt het misschien alsnog om de body correct te monteren.  Huh
Back to top

IP Logged

Ivo
God Member

SRL Racer!
Overijse
Reply #27 - 30.12.12 at 19:53:22

Carosserie iets hoger monteren door middel van een rondel tussen chassis en carrosserie, dit kan wonderen doen.
Back to top

What's behind is of no importance. (Damn the foul in front of me seems to think the same thing)

IP Logged

Poulidor
God Member
Slot Moderator

effe dimmen

Reply #28 - 30.12.12 at 20:08:25

Als je achterbanden achteraan aan de buitenkant meer versleten zijn komt dat gewoon omdat je auto wat kantelde in de bochten. Op een plastic baan heb je dat als je voorwielen de baan niet raakt en dan kantelt de auto een beetje in de bochten. Toen we nog nincobaan reden hadden al onze auto's dat. Op de houten baan, die zeer effen ligt, kan je de voorwielen zo goed als op de baan leggen en dan kantelt de auto dus niet.
Back to top

life is too short to stay angry

IP Logged

jan-80
God Member

Life, the universe and
Leuven
Reply #29 - 30.12.12 at 20:50:48

Quote:

Goed dat je het zegt. Het mag inderdaad NIET. Kap en chassis mogen NIET veranderd worden. Expliciet en impliciet in het reglement.

Ofwel leg je de body hoger door een rondel van 1 - 1,5mm achteraan te leggen, ofwel hou je de wielen IN de body. In het eerste geval kan je 17mm wielen tegen de uiterste rand van de carosserie zetten, maar lijkt je Porsche wel op een dragster. Ik heb het geprobeerd. Uiteindelijk heb ik 16,5 mm SI wielen IN de body gezet, smaller, mooier en een iets betere wegligging, want lager zwaartepunt.
Back to top

...

IP Logged

Pages: 1 2 3 4 ... 26
Send Topic Print